استفاده از تورهای ایمنی در ساختمان

 انجام امور ساختمان سازی نیازمند رعایت اصول ایمنی است .افراد در زمان ساخت با ماشین آلات و ابزار و مصالح سروکار دارند ، از این رو امکان وقوع حادثه برای آنان وجود دارد.حفظ نکات ایمنی در برابر حوادث احتمالی بسیار حائز اهمیت است و ایمنی ساختمان باید مرتبا مورد نظارت قرار بگیرد.

از جمله موارد مورد توجه در ایمنی ساختمان استفاده از تورهای ایمنی است.در ادامه به ضرورت استفاده از تورهای ایمنی و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

تور ایمنی چیست ؟

تور ایمنی شبکه ای است برای محافظت از انسان و جلوگیری از خطر سقوط از ارتفاع .تور ایمنی فاصله تا زمین را محدود میکند و از شدت ضربه و جاذبه زمین میکاهد.تور ایمنی همچنین مانع از سقوط مصالح ساختمانی میشود و امنیت جانی رهگذران را تامین میکند.

چه نوع تور ایمنی باید مورد استفاده قرار بگیرد ؟

 اینکه چه نوع تور ایمنی باید مورد استفاده قرار بگیرد به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله به ارتفاع ساختمان و فاصله تور تا زمین.این فاصله شدت ضربه را تعیین میکند و دقت در انتخاب تور به این مسئله کمک میکند .

طناب ها باید انعطاف پذیر باشند و امکان تغییر اندازه و کشش در آنها وجود داشته باشد.

قرار است که تور در ارتفاع مناسبی از زمین قرار بگیرد.پس باید مطمئن شد که جسم با زمین برخورد نمیکند و همچنین تور سوراخ نمیشود.

اندازه سوراخ های تور نباید آنقدر بزرگ باشد که جسم یا فرد پرتاب شده نتواند از آن عبور کند.

ساختار عملکرد تور ایمنی به چه صورت است ؟

زمانیکه یک بار بر روی تور سقوط میکند ،گره ها به هم فشرده میشوند .نزدیک شدن گره های تور دائمی است اثر خود را از دست میدهد.شبکه های مربع شکل این مشکل را ندارند و احتمال جراحت و صدمه در زمان برخورد با آنها کمتر است .

بر اساس تحقیقات انجام شده در انگلستان ، تورهای ایمنی با شبکه های مربع شکل پر استفاده تر از تورهای گره دار است.

دلیل خاصی برای این امر وجود ندارد .تنها این شکل از تورها احتمال خطر سقوط را بیشتر کاهش میدهند و ایمن تر هستند.

خواندن 1704 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
توربافان

توربافان بعنوان یکی از پرسابقه ترین گروه ها در صنعت تولید تورهای ایمنی ، ورزشی و قفس پرورش ماهی کشور و دارای اعتبار بالا در داخل و خارج از کشور تلاش می کند تا مناسبترین تولیدات و خدمات را در بهترین سطح در حوزه فعالیت خود ارائه دهد.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره توربافان

از اينکه جامعه، توربافان را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به‌خود می‌باليم.

تماس با توربافان

آدرس ما

  • تهران،جاده ساوه، سه راه آدران، شهرک صنعتی پاسارگاد(کاظم آباد)، خیابان کمیل، کوچه صنعت سوم، پلاک 17
  • 021-56133414
  • 021-56575518
  • 09123341435 - 09365888224