تاریخچه تور فوتبال

تور فوتبال از جمله عناصری است که به نظرنمیرسد اختراع شده باشد و احساس میشود نمیتواند اختراع شده باشد.وجود تور فوتبال و دروازه به خودی خود چنان بدیهی و مفید است که  تصور میشود همیشه آنجا بوده .

امادر حقیقت زمانی قبل از اختراع تور فوتبال ، این بازی وجود داشته است.فوتبال احتمالا  پیش از آن با جنجال و بحث همراه بوده و بازیکنان بدون هدف وتور سردرگم میشده اند.

تور فوتبال برای چه استفاده میشود؟

کاربرد تورهای ورزشی متفاوت و متنوع است . هدف اولیه تور در فوتبال این است که توپ را بگیرد و از بیرون رفتن آن و یا افتادن توپ در میان تماشاگران جلوگیری کند.وجود تور به این ترتیب سرعت بازی را بالا میبرد و زمان کمتری صرف پیداکردن و بازگرداندن تو به زمین میشود.

اولین تور دروازه فوتبال با اندازه کامل در سال 1891 ساخته شدکه برای این هدف طراحی شده بود.بعد از آن تورهای دروازه به شکل های مختلف برای هدفهای دیگر نیز طراحی شدند.

تور ابتدایی فوتبال

تورهای دروازه ابتدا به صورت مورب از میله ها به زمین وصل میشدند و شکل ثابتی داشتند.امروزه تورها درزمین های غیرحرفه  ای نیز به همین شکل دیده میشوند.

تورها در این حالت به خوبی نمیتوانند توپ را بگیرند . در حالیکه وظیفه اصلی تور، گرفتن توپ است.این شکل از دروازه برای فوتبال حرفه ای مناسب نیست و اگر تجربه بازی مقابل آن را داشته باشید این مسئله را درک خواهیدکرد.به ویژه در زمان زدن پنالتی .

مشکلات دروازه ها و تورهای اولیه

 تورهای فوتبال میتوانند باعث خطا و شک شوند.زمانیکه توپ به دروازه نزدیک است ، اگر به میله بخورد مممکن است به عقب برگردد. در نتیجه مشخص نیست که آیا توپ گل شده است یا نه ...

شکل سنتی تورهای فوتبال

تور به شکل سنتی ساده بود و بعدها یک سقف به دروازه اضافه شد.این قسمت افزوده شده به تورمانع از سقوط آن بعد از ضربه میشد.این بخش کوچک کمک میکند تا دروازه به زمین نیافتد.

شکل سنتی تورها تا سالها مورد استفاده قرار گرفته است اما برای استفاده در مسابقات جهانی و لیگ های فوتبال مناسب نیستند.این شکل از دروازه به دلیل چهارچوب فلزی که دارد به خودی خود باعث خارج شدن توپ از دروازه میشود.

خواندن 1337 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
توربافان

توربافان بعنوان یکی از پرسابقه ترین گروه ها در صنعت تولید تورهای ایمنی ، ورزشی و قفس پرورش ماهی کشور و دارای اعتبار بالا در داخل و خارج از کشور تلاش می کند تا مناسبترین تولیدات و خدمات را در بهترین سطح در حوزه فعالیت خود ارائه دهد.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره توربافان

از اينکه جامعه، توربافان را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به‌خود می‌باليم.

تماس با توربافان

آدرس ما

  • تهران،جاده ساوه، سه راه آدران، شهرک صنعتی پاسارگاد(کاظم آباد)، خیابان کمیل، کوچه صنعت سوم، پلاک 17
  • 021-56133414
  • 021-56575518
  • 09123341435 - 09365888224