قفس پرورش ماهی

شیوه جدید برای پرورش ماهی ، کشت ماهی در قفس نامیده میشود.این روش در جریان آب رودخانه ها و کانال ها در نقاط مختلف دنیا رو به گسترش است.پرورش ماهی در قفس باعث افزایش امید به تولید ماهی میشود.

در حال حاضر حدود 6000 قفس در رودخانه ها برای پرورش ماهی ، و بیشتر ماهی تیلاپیا وجود دارد.این روش تا 10 سال پیش وجود نداشت.

بر اساس تحقیقات بدست آمده از کشاورزان ، این روش پروش ماهی در حوضچه های توری بسیار موثر است. از این جهت که تعداد ماهی های در قفس نسبت به حوضچه افزایش یافته و سود بیشتری برای کشاورزان به دنبال دارد .

در نتیجه سیاست کاری وزارت خانه ها و جهاد کشاورزی بر گسترش این روش پرورش ماهی است. این شیوه پتانسیل بالایی برای افزایش تولید ماهی دارد .

مزایای پرورش ماهی در قفس

پرورش ماهی در سراسر جهان رواج دارد .با استفاده از این روش هرکشاورز میتواند در صورت تمایل ، در مزرعه خود اقدام به پرورش ماهی بکند.پرورش ماهی در قفس برای بسیاری از مردم جذاب است .زیرا محصول فراوانی میتواند از یک منطقه کوچک برداشت شود.از آنجا که ماهی ها در یک منطقه متمرکز قرار دارند ، در صورت بروز مشکل ، امکان تشخیص و برطرف کردن آن به راحتی ممکن است.

جنس قفس پرورش ماهی از چیست ؟

تور قفس پرورش ماهی سفت و محکم و از جنس پلاستیک سخت یا الیاف ضخیم ساخته میشوند.قفس دارای یک چهارچوب محکم است و با توری انعطاف پذیر پوشیده میشود.قفس های انعطاف پذیر برای آبهای آرام مناسب اند.زیرا خطر شکارشدن ماهی ها در این آبها توسط لاکپشت و مرغ ماهی خوار وجود ندارد .

کدام نوع قفس پرورش ماهی را انتخاب کنیم ؟

بیشتر گونه های ماهی را میتوان در این قفس ها پرورش داد ، اما برخی از انواع ماهی ها در این شرایط بهتر رشد میکنند .بهتر است پیش از انتخاب با مراکز ذیربط در این مسئله ، مانند تعاونی محل زندگی خود مشورت کنید تا ببینید کدام ماهی بهتر در این منطقه رشد میکند و برای شما در دسترس است.

خواندن 1100 دفعه
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
توربافان

توربافان بعنوان یکی از پرسابقه ترین گروه ها در صنعت تولید تورهای ایمنی ، ورزشی و قفس پرورش ماهی کشور و دارای اعتبار بالا در داخل و خارج از کشور تلاش می کند تا مناسبترین تولیدات و خدمات را در بهترین سطح در حوزه فعالیت خود ارائه دهد.

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

درباره توربافان

از اينکه جامعه، توربافان را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به‌خود می‌باليم.

تماس با توربافان

آدرس ما

  • تهران،جاده ساوه، سه راه آدران، شهرک صنعتی پاسارگاد(کاظم آباد)، خیابان کمیل، کوچه صنعت سوم، پلاک 17
  • 021-56133414
  • 021-56575518
  • 09123341435 - 09365888224