توربافان

توربافان

توربافان بعنوان یکی از پرسابقه ترین گروه ها در صنعت تولید تورهای ایمنی ، ورزشی و قفس پرورش ماهی کشور و دارای اعتبار بالا در داخل و خارج از کشور تلاش می کند تا مناسبترین تولیدات و خدمات را در بهترین سطح در حوزه فعالیت خود ارائه دهد.

درباره ما
13 شهریور 1398

توربافان

شركت توربافان به عنوان مجموعه ای پیشرو و تمام عیار (Full Service)، فعاليت خود را از سال 1373 در زمينه تولید و توزيع انواع تورهای صنعتی، دریایی و ورزشی و نظامی آغاز نمود و به مرور توانست سهمی قابل توجه وموثر از بازار داخل کشور را به خود اختصاص دهد.

توربافان با تكيه بر دانش روز و مدیریت  خلاقانه، نوآوری وعزم و اراده ای فولادین هم اینک بیش از نیمی از نیاز بازار داخلی را به انواع تور تامین می نماید.

"تلاشی فراگیر و مستمر در جهت بهبود روشها و کیفی سازی فرآیندها در سازمان ما در حال انجام می باشد.مجدانه ارتقای کیفیت و سلامت در روشها و فرآیندها را در صدر برنامه های کاری خود قرار داده ایم. امید که بتوانیم خدمتی درخور و شایسته ایران و ایرانیان داشته باشیم."

بیانیه ماموریت توربافان
12 شهریور 1398

مأموریت و رسالت بنیادی توربافان (mission)

مجموعه توربافان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکننده انواع تورهای ماهیگیری، ورزشی، نظامی، ایمنی و... در ایران، با اثربخش نمودن بخش قابل توجهی از پتانسیل‌ های خود تلاش دارد تا در نقش یک نهاد تولیدی و توسعه ‌ای توانمند ظاهر شده و به سرمایه‌گذاری و مدیریت طرح‌ های بزرگ در این حوزه کمک کند.

 

باورها، ارزش ها و رویکردهای توربافان (Belief & Value & Approach)

  • تلاش در بکارگیری استراتژی تحول آفرین و رو به جلو در تمام حوزه های کاری به عنوان دستاورد حاصل از سنتز ذهنی، نوآوری و منتجه تفکر و اندیشه مدیران و سرمایه انسانی توربافان در جهت منافع مشتریان.
  • اعتماد سازی و ایجاد شهرت و اعتبار ویژه و برجسته برای توربافان در اذهان جامعه، مشتریان و سهامداران. مشتریان توربافان در درجه اول اهمیت و ارزش قرار دارند. لذا توربافان تلاشی بی وقفه و بی پایان برای نفوذ در قلب مشتریان خود به عمل می آورد. فتح قلوب مشتریان برای ما ارزشی بی همتا خواهد بود.
  • ایجاد مجموعه ای پویا با مزیت رقابتی منحصر بفرد از طریق ارائه خدمات و محصولات جدید و به کارگیری نیروی انسانی خلاق و نوآور و همچنین بهره گیری از فناوری های نوین.
  • فعالیت به عنوان مجموعه ای تمام عیار جهت حل مشکلات مشتریان و ارائه محصولات و راه حل های نوین و خردمندانه. جامعیت خدمات ارائه شده برای ما یک تعهد استراتژیک میباشد. لذا خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات و همچنین خدمات ارائه شده، عنصری موثر و مهم در فرآیند مشتری مداری ما میباشد. تعهد ما به پروژه ها، کالاها و خدمات ارائه شده به مشتریان، تعهدی عمیق و راهبردی است. برای تداوم لبخند رضایت مشتریان پس از خرید، مجدانه تلاش کرده و سازمانی پاسخگو برای این منظور بنا نهاده ایم.
  • درجه اهمیت جایگاه رفیع مشتریان به گونه ای است که در سازمان ما وفاداری کارکنان، در اثربخش بودن و ارائه عالی ترین سطح خدمات به مشتریان متجلی میگردد. تعهد کارکنان به تلاش بی پایان در جهت جلب نظر و رضایت مشتریان، متضمن تداوم همکاری ایشان با سازمان خواهد بود.
  • خیرخواهی و صداقت در تعامل با مشتریان، هسته اصلی برند توربافان را شکل خواهد داد. آگاهی بخشی و ارائه مشاوره های تخصصی به مشتریان متضمن ثمر بخش بودن این راهبرد در جهت جلب رضایت مشتریان توربافان میباشد.
  • ایجاد بالاترین مرتبه نظم و دقت ممکن، توام با تعقل و تدبر در امور همراه با ترویج کارگروهی و تلاش فردی همه کارکنان درجهت دستیابی به جایگاه مناسب با بکارگیری روش‌های علمی در حل مشکلات و اداره امور، حرکت براساس برنامه، رعایت نظم و استفاده از تجربه‌های مفید مورد توجه ما میباشد.
  • خلاقیت، نوآوری، صداقت، توکل، سخت کوشی و پایبندی به اصول اخلاقی، ایجاد لبخند رضایت بر لبان مشتریان متضمن موفقیت توربافان در اجرایی نمودن تعهدات فوق خواهد بود. مشتریان توربافان، سازمان ما را بدون لبخند رضایت ترک نخواهند کرد.
  • پایبندی به قوانین، مقررات داخلی و بین المللی.
  • آموزش مستمر و تربیت نیروی انسانی با کیفیت عالی. سازمان ما به صورتی فراگیر با اخذ مشاوره های کارآمد، به روزرسانی و مدرن سازی کلیه امور خود را مجدانه پیگیر میباشد.

 

ما خود را در زمینه های ذیل مسئول میدانیم:

  • در قبال خداوند

ما بر اساس اصول اعتقادی خویش، بر این باور هستیم که با توکل به خدای قادر و توانا، نیرو و توانمان مضاعف شده و با این پشتوانه، با اعتماد به نفس و خود باوری خواهیم توانست به جایگاه شایسته ای دست یافته و غیر ممکن ها را ممکن سازیم و با صبر و پایداری، بر مشکلات، چالش ها و سختی ها فائق آییم. به گونه ای که باور داریم مومن کار نمیکند مگر خوب. ما عمیقاً با خواندن عبارت " خدایا من در کلبه فقیرانه خود چیزِی را دارم که تو در عرش کبریایی خویش نداری، من چون تویی دارم و تو چون خود نداری " به وجد آمده و به این وجد و باور خود مفتخریم.

 

  • در قبال جامعه

ما میخواهیم سهم خود را در تامین رفاه اجتماعی جامعه از طریق اجرای برنامه های توسعه ای مبتنی بر خرد جمعی، تضمین کیفیت خدمات ارائه شده را عینیت بخشیم. ما میخواهیم سهم خود را در رونق اقتصادی از طریق اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده پرداخت نماییم. ما عمیقاً عبارت "هر آنچه برای خود می پسندی، برای دیگران نیز بپسند " را باور داشته و داریم.

 

  • در قبال سرزمین عزیزمان، ایران

ما عمیقا بر تعلق خاطر خود به میهنمان ایران پافشاری مینماییم. تاریخ و تمدن کهن چند هزار ساله، پشتوانه ای محکم برای این باور و این تعلق خاطر است. بنابراین حفظ منافع ملی همواره برجهت گیری ها و برنامه ریزی های ما اولویت خواهد داشت.

 

نقش و مسئولیت های توربافان

 

  • در قبال مشتریان

ارائه محصولات و خدمات به مشتریان با بهترین کیفیت، مناسب ترین قیمت، دارای ارزش افزوده و توجیه  اقتصادی، در زمان مقرر و با رعایت اصول و موازین لازم و کافی، با نگرش خیرخواهانه و در جهت منافع مشتریان. بدیهی است احترام به حریم خصوصی مشتریان و پاسداشت آن جزء حقوق اولیه ایشان تلقی خواهد شد. ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش یکپارچه و فراگیر نهایت آرامش و آسایش را برای مشتری به ارمغان خواهد آورد.

 

  • درقبال کارکنان

حفظ کرامت انسانی کارکنان، ایجاد فضای کاری با محیط فیزیکی سالم و دارای ارگونومی مناسب، استقرار حاکمیت انگیزه و پویایی در عملکرد ها، حفظ شخصیت فردی، گروهی و حرفه ای کارکنان، آموزش و تجهیز نیروی انسانی به علوم و فناوری های مورد نیاز و استفاده از توانمندی های بالقوه و بالفعل آنان، شایسته سالاری، ارتقاء سطح زندگی کارکنان متناسب بـــا اثـــر بخشی عملکرد آنان، ارج نهادن به ابتکارات و خلاقیت های کارکنان، توجه به کیان خانواده آنان، تشویق کارکنان به تبادل اطلاعات حرفه ای و تخصصی در جهت ایجاد تعامل و کاهش تعارض های موجود، مقید نمودن کارکنان به اجرای امور بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و نهایتاً سهیم نمودن کارکنان در منافع شرکت.

 

  • در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی

در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی که با توربافان به هر طریقی رابطه کاری دارند، ما تمامی حقوق حرفه ای اشخاص حقیقی و حقوقی را محترم میشماریم، صداقت و شفافیت در عملکرد با آنان را سر لوحه فعالیت های تولیدی و بازرگانی خود قرار میدهیم و در ایفای تعهدات خود در قبال ایشان، خود را مقید به حفظ منافع متقابل میدانیم.

 

التزام به مبانی توسعه پایدار

ما به مبانی توسعه پایدار پایبند هستیم و عینیت آن را در اصول و محورهای ذیل جستجو مینماییم:

 

  • اصول اقتصادی

ما برای حضور موثر درعرصه رقابت و نیل به بهره وری مناسب، در کلیه مکانیزم های عملیاتی خود، موارد زیر را مورد توجه قرار میدهیم:

  • افزایش کارایی در عملکرد مجموعه و کارکنان
  • همسویی با پیشرفت فناوری و بهبود مداوم سیستم ها و روش ها
  • مدیریت سنجیده دارایی های مادی و معنوی
  • پایبندی به اجرای پروژه ها و تولیدات در قالب برنامه های مصوب
  • صرفه جویی
  • تامین سود معقول برای مجموعه و مشتریان

 

  • محیط زیست

ما علاقمندی خود به حفظ محیط زیست را صریحاً اعلام مینماییم و تلاشی مجدانه برای کاستن از نقش احتمالی خود در تخریب محیط زیست خواهیم داشت. ما عمیقاً معتقدیم روش ها و راه حل های ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیری محسوس بر کاهش آلاینده های زیست محیطی و تخریب آن خواهد داشت.

 

  • امور اجتماعی

ما خود را بخشی از جامعه میدانیم. از این رو پیوسته میکوشیم با یافتن شیوه های مناسب و با بکارگیری نیروی انسانی ماهر، در ارتقای سطح زندگی آنان مثمر ثمر واقع گردیم. همچنین با یافتن منابع مازاد در جهت بسط و گسترش خدمات عام المنفعه تلاش خواهیم کرد. ما نسبت به محیط و وقایع پیرامون خود بی تفاوت نخواهیم بود. حفظ کرامت انسانی سرلوحه فعالیت های عام المنفعه ما خواهد بود.

 

  • رعایت مبانی نوین مدیریت

تلاش خواهیم نمود که رویکرد های نظام یافته ای را در مجموعه خود مستقر نماییم که بتواند نتیجه ها را مورد نظارت، حسابرسی و ارزیابی قرار دهد، به عملکرد های اثرگذار بر روند بهینه فعالیت ها پاداش داده و یا تغییرات لازم را به نحوی که همیشه و به سرعت پاسخگوی مطالبات مشتریان خود باشیم اعمال نموده و بر منابع در اختیار خود به نحوی اثر بخش مدیریت نماییم.

 

  • توجه به اثر بخشی ارتباطات

مجموعه توربافان برای مقوله ارتباطات سهم و اعتبار ویژه ای قائل است و با توجه به اهمیت و نقشی که در اثر گذاری بر اقتصاد رقابتی دارد، نشر اطلاعات ضروری و ارتباطات آشکار را امری اجتناب ناپذیر میشمارد. ما برای ترویج اطلاعات و گسترش ارتباطات، برنامه های اطلاع رسانی جامعی داریم که بر اساس آن، اطلاعات مرتبط با فعالیت های خود را ضمن در نظر قراردادن ملاحظات محرمانه، در اختیار کلیه افراد و موسسات که علاقمند به دریافت آنها هستند، قرار میدهیم. ما به مدیریت ارتباطات به عنوان یک فرآیند و راه حل کارآمد بازیابی پتانسیل های تجاری خود و مشتریان، عمیقاً باور داریم. ما تلاشی مستمر در نهادینه سازی و معماری ایده ی نقش موثر ارتباطات در بهبود شرایط یک سیستم تجاری به عمل خواهیم آورد.

 

رعایت اصل شفافیت

ما در کلیه فعالیت های خود از اصل شفافیت که تجلی درستکاری و صداقت در عملکردها میباشد، پیروی نموده و با توجه به موارد زیر این اصل مهم را رعایت مینماییم:

  • از قوانین، مقررات و آیین نامه های ناظر بر فعالیت هایمان تبعیت کامل داریم.
  • به عنوان یک شخصیت حقوقی مستقل و مسئول، روح و جوهره مفهوم ناظر بر اجرای قوانین را در همه شئونات کاری خود حاکم مینماییم.
  • از اجرای مبادلات غیر شفاف به صورت جدی پرهیز داریم و تمام معاملات تجاری خود را به گونه ای صحیح و مطابق با شیوه های نوین و قابل قبول منعکس مینماییم.

 

به امید فردایی بهتر

تور والیبال وزمین بازی
03 شهریور 1398

 تور والیبال از نوع تورهای ورزشی در مرکز زمین قرار دارد و مانند خط مرزی ، جداکننده دو قسمت زمین از هم است.دردو سمت تور، هر زمین به اندازه 9 متر مساحت دارد و به طور برابر  تقسیم شده است.دو میله فلزی از دو طرف تور را نگه داشته اند و تور به وسیله آنها روی زمین ثابت شده است.

حاشیه  کنار زمین به اندازه 3 متر از هرطرف است.

در هر سمت زمین تا 3 متر خط حمله یا خط پایان قرار دارد و حاشیه زمین باید حدود 2 متر در هر طرف تا خط زمین فاصله داشته باشد.

 تور استاندارد والیبال

تور والیبال نصب شده در زمین مسابقه دارای 5 متر و 9سانت طول و 1 متر عرض می باشد.سوراخهای تو والیبال مربع شکل است و اندازه آن10 سانتی متر است .

کناره های تور والیبال با پارچه ای به جنس کتان دوخته شده و ضخامت آن 5 سانتیمتر است.

تور والیبال به اندازه 2 متر و 43 سانت از زمین فاصله دارد.تنظیم این ارتفاع در بازی نوجوانان به عهده مجمع ملی واگذار شده است.

فاصله دو انتهای تور از زمین یکسان است و حتی نباید به اندازه 2 سانت  اختلاف داشته باشند.

ارتفاع تور والیبال برای بانوان 2 متر و 33 سانتی متر است.

 تور والیبال سیار

برای سرگرم شدن در سفر یا گردش های جمعی میتوانید تور والیبال متحرک را به همراه  داشته باشید.این وسیله قابل نصب روی زمین است و در چمن و زمین و آسفالت امکان نصب آن وجود دارد. حتی در سن ساحل هم میتوانید آن را فرو ببرید و ثابت کنید.

این دستگاه قابلیت  تنظیم ارتفاع و کادر را دارد و بسیار سبک و قابل حمل می باشد.

 جنس توروالیبال

تور والیبال مناسب برای باشگاههای ورزشی و مدارس، نخ ابریشمی است .سایز آن معمولا 9 متر و دارای سیم بوکسول برای کشش زیاد تور می باشد.

تور والیبال ممکن است طرح ابریشم باشد .یا تور ابریشمی با نوار برزنت یا تور ابریشمی از جنس اعلا باشد.

تورهای استتار نظامی
03 شهریور 1398

استتار یکی از راهکارهای در امان ماندن از موجودات زنده و درنده یا دشمن جنگی است.پوشیده شدن و به رنگ محیط درآمدن به معنی استتار است.استتار تشخیص از طرف دشمن را تقریبا غیر ممکن میکند.

استتار نظامی :

 استفاده ازتورهای استتار یا پوشش مخفی شدن نیروهای مسلح برای محافظت در برابر نیروهای دشمن است.در عمل استتار به معنی اعمال رنگ یا استفاده از موادی است که ، اسلحه ، وسایل نقلیه ، کشتی ،هواپیما و ... را همرنگ محیط اطراف میکند.یا آن را به وسیله چیزی پنهان می نماید.

این اصطلاح در زمان جنگ جهانی اول رایج شد و به مفهوم "فریب بصری" بود.استتار به یک تاکتیک نظامی تبدیل شده است وبه طورگسترده برای کاهش خطرو غافل گیر شدن به کار میرود.بااین حال استتار یک فریب نظامی است.

استتار ابتدا به شکل ساده و با تفنگ یا ادوات جنگی صورت میگرفت .اما بعدها نیاز به نامحسوس بودن به ویژه درمورد اسلحه استفاده از رنگ ها را موجب شد.استفاده از یونیفرم در همه ارتش فراگیرشد و رنگ سبز تیره و روشن در میان سربازان رواج یافت.بسیاری از لباس های استتارقابل رویت نیستند اما اگر در نزدیکی مادون قرمز قرار بگیرند دیده میشوند.گرما ، صدا واشعه مغناطیس و حتی بو میتواند مخفی شدن را تشخیص دهد.ممکن است استتار به صورت عمدی انجام شده باشد تادشمن را فریب دهد.

تور های استار:

تورهای نظامی از نوع تور استتار برای پوشاندن وسایل نقلیه جنگی و نظامی یا ایجاد پناهگاههای سربازان در مناطق جنگی استفاده میشوند.به لحاظ رنگ این تورها باید توانایی همسان سازی با محیط را داشته باشند  و از این جهت به رنگ درختان یا خاک شبیه هستند.

تورها در ظاهر و بافت شبیه برگ درختان هستند و به هم متصل اند تا تشخیص را برای بیننده دشوار سازد.

نوعی از تورهای استتار برای پوشاندن کلاه سربازان به کار میروند.این تورها روی کلاه جنگی کشیده میشوند و آنرا هم بافت محیط اطراف نشان میدهد.

تور راپل چیست ؟
03 شهریور 1398

راپل یک کلمه فرانسوی است و به معنی پایین آمدن با طناب می باشد.این کلمه در انگلیسی با اصطلاح (Abseiling) خوانده میشود .

Abseiling به عنوان یک تکنیک ماجراجویی شناخته میشود و نمیتوان آنرا به عنوان یک ورزش مستقل دانست. راپل در حقیقت یک مهارت برای بالا رفتن از ارتفاعات است و در سایرزمینه های نظامی و امداد و نجات هم کاربرد دارد.

در شرایط اظطراری میتوان با این تکنیک افراد را نجات داد . مانند گیرافتادن در دره ها یا صخره های شیب دار.

راپل یک ورزش محبوب و ماجراجویانه است که در میان کوه نوردان طرفداران خود را دارد.اما آنرا یک ورزش رقابتی نمیتوان دانست و کاملا حرفه ای تلقی میشود.به دلیل شباهت آن با سنگ نوردی میتوان آنرا در دسته رشته های ورزشی جای داد.

طناب مخصوص راپل

برای عملیات راپل باید از طناب مخصوص استفاده کرد که استاندارد قطر این طناب 9 تا 12 میلیمتر باید باشد.طناب راپل خاصیت کشسانی ندارد و روکش آن بسیار زبراست.اصطلاحا به این نوع طناب "طناب استاتیک" هم گفته میشود. طناب راپل دارای دو قسمت هسته و روکش است و بیشتر برای صخره نوردی و بالارفتن از ارتفاع کاربرد دارد.

ویژگی تور های راپل

تور راپل در برابر رطوبت و اصطکاک مقاوم است .

تور راپل انعطاف پذیر نیست و به این دلیل برای بالارفتن از صخره مشکلی ایجاد نمیکند.

طناب راپل در چه رشته هایی استفاده میشود ؟

- به عنوان طناب کاردر ارتفاع برای خدمات نماشویی ساختمان

- غارنوردی و دره نوردی

- ساخت نمای ساختمان و عملیاتی مانند پیچ و رولپلاک نما

مراقبت از طناب راپل

- قبل از استفاده از طناب آنرا کاملا بازرسی کنید تا زخمی و آسیب دیده نباشد.
- به پیچ خوردگی ، پارگی و یا سوختگی در طناب دقت کنید.
- بعد از استفاده طناب را تمیز کنید و با آب شست و شو دهید.
- طناب را در مقصد آن حلقه کنید تا آسیب نبیند.

تور ایمنی چه ساختاری دارد ؟
03 شهریور 1398

سیستم تورهای ایمنی برای محافظت از کارگران برای کار در ارفاع بالای 8 متر استفاده میشود.تور ایمنی از قبل بافته شده و توسط جرثقیل حمل و نصب میگردد. نصب تور ایمنی برای حفاظت از جان کارگران و عابرین احتمالی اطراف ساختمان ضروری است .تور ایمنی مانع از سقوط مصالح و افراد میگردد.

تور باید تحمل بار بیش از 180 کیلوگرم (400 تن) را داشته باشد.قطر حدودی تور 75 سانتی متر است تا امکان مهار جسم فرو افتاده را داشته باشد.تور های ایمنی انعطاف پذیری بالایی دارند و با فرم بنا سازگارند. در هنگام نصب باید دقت داشت که تور از قبل آسب ندیده باشد وسالم باشد.

پس از پایان هر شیفت کاری باید تور را تمیز کرد و در صورت آسیب دید گی باید تور تعمیر یا تعویض گردد. فاصله تور تا زمین باید حدود 2.4 تا 4.6 متر پایین تر از محل کار نصب گردد.فاصله تور از هرطرف باید حدود 2.4 متر باشد. بین تور ایمنی تا محل کار نباید هیچ مانعی وجود داشته باشد .

تور ایمنی از چند تور تشکیل میشود که به صورت ایمن به هم پیوسته شده اند.

ویژگی تورهای ایمنی

تورهای ایمنی به وسیله یک فریم فلزی که روی آن نصب میشوند قابلیت نصب به صورت کنسولی از لبه سطح کار را دارند.این تورها در اشکال مختلف ساختمانی میتوانند مورد استفاده قرار بگیرند و مقاومت بالایی دارند. جنس تورهای ایمنی از پلی پروپلین است . این ویژگی تور ایمنی را مقاوم میکند تا مانع از سقوط افراد و اجسام گردد.

نکات مورد نظر در زمان نصب تورهای ایمنی

تورها قبل از نصب باید مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند.

استفاده از تورهای آسیب دیده مجاز نیست .

در زمان نصب باید افراد ذیصلاح بر نصب آن نظارت داشته باشند.

فاصله تورها از زمین باید حدود 10 متر باشد.در غیر این صورت باید امکانات ایمنی دیگری برای کارگر فراهم گردد.

فاصله تورها از هم نباید بیشتر از 6 متر باشد.

طناب اطراف تورایمنی باید تحمل بیش از 200 کیلو نیرو را داشته باشد.

فاصله لبه بیرونی تور ایمنی با توجه به سطح کاری و محل نصب تور متفاوت است.

استفاده از تورهای ایمنی در ساختمان
03 شهریور 1398

 انجام امور ساختمان سازی نیازمند رعایت اصول ایمنی است .افراد در زمان ساخت با ماشین آلات و ابزار و مصالح سروکار دارند ، از این رو امکان وقوع حادثه برای آنان وجود دارد.حفظ نکات ایمنی در برابر حوادث احتمالی بسیار حائز اهمیت است و ایمنی ساختمان باید مرتبا مورد نظارت قرار بگیرد.

از جمله موارد مورد توجه در ایمنی ساختمان استفاده از تورهای ایمنی است.در ادامه به ضرورت استفاده از تورهای ایمنی و چگونگی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

تور ایمنی چیست ؟

تور ایمنی شبکه ای است برای محافظت از انسان و جلوگیری از خطر سقوط از ارتفاع .تور ایمنی فاصله تا زمین را محدود میکند و از شدت ضربه و جاذبه زمین میکاهد.تور ایمنی همچنین مانع از سقوط مصالح ساختمانی میشود و امنیت جانی رهگذران را تامین میکند.

چه نوع تور ایمنی باید مورد استفاده قرار بگیرد ؟

 اینکه چه نوع تور ایمنی باید مورد استفاده قرار بگیرد به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله به ارتفاع ساختمان و فاصله تور تا زمین.این فاصله شدت ضربه را تعیین میکند و دقت در انتخاب تور به این مسئله کمک میکند .

طناب ها باید انعطاف پذیر باشند و امکان تغییر اندازه و کشش در آنها وجود داشته باشد.

قرار است که تور در ارتفاع مناسبی از زمین قرار بگیرد.پس باید مطمئن شد که جسم با زمین برخورد نمیکند و همچنین تور سوراخ نمیشود.

اندازه سوراخ های تور نباید آنقدر بزرگ باشد که جسم یا فرد پرتاب شده نتواند از آن عبور کند.

ساختار عملکرد تور ایمنی به چه صورت است ؟

زمانیکه یک بار بر روی تور سقوط میکند ،گره ها به هم فشرده میشوند .نزدیک شدن گره های تور دائمی است اثر خود را از دست میدهد.شبکه های مربع شکل این مشکل را ندارند و احتمال جراحت و صدمه در زمان برخورد با آنها کمتر است .

بر اساس تحقیقات انجام شده در انگلستان ، تورهای ایمنی با شبکه های مربع شکل پر استفاده تر از تورهای گره دار است.

دلیل خاصی برای این امر وجود ندارد .تنها این شکل از تورها احتمال خطر سقوط را بیشتر کاهش میدهند و ایمن تر هستند.

تاریخچه تور فوتبال
03 شهریور 1398

تور فوتبال از جمله عناصری است که به نظرنمیرسد اختراع شده باشد و احساس میشود نمیتواند اختراع شده باشد.وجود تور فوتبال و دروازه به خودی خود چنان بدیهی و مفید است که  تصور میشود همیشه آنجا بوده .

امادر حقیقت زمانی قبل از اختراع تور فوتبال ، این بازی وجود داشته است.فوتبال احتمالا  پیش از آن با جنجال و بحث همراه بوده و بازیکنان بدون هدف وتور سردرگم میشده اند.

تور فوتبال برای چه استفاده میشود؟

کاربرد تورهای ورزشی متفاوت و متنوع است . هدف اولیه تور در فوتبال این است که توپ را بگیرد و از بیرون رفتن آن و یا افتادن توپ در میان تماشاگران جلوگیری کند.وجود تور به این ترتیب سرعت بازی را بالا میبرد و زمان کمتری صرف پیداکردن و بازگرداندن تو به زمین میشود.

اولین تور دروازه فوتبال با اندازه کامل در سال 1891 ساخته شدکه برای این هدف طراحی شده بود.بعد از آن تورهای دروازه به شکل های مختلف برای هدفهای دیگر نیز طراحی شدند.

تور ابتدایی فوتبال

تورهای دروازه ابتدا به صورت مورب از میله ها به زمین وصل میشدند و شکل ثابتی داشتند.امروزه تورها درزمین های غیرحرفه  ای نیز به همین شکل دیده میشوند.

تورها در این حالت به خوبی نمیتوانند توپ را بگیرند . در حالیکه وظیفه اصلی تور، گرفتن توپ است.این شکل از دروازه برای فوتبال حرفه ای مناسب نیست و اگر تجربه بازی مقابل آن را داشته باشید این مسئله را درک خواهیدکرد.به ویژه در زمان زدن پنالتی .

مشکلات دروازه ها و تورهای اولیه

 تورهای فوتبال میتوانند باعث خطا و شک شوند.زمانیکه توپ به دروازه نزدیک است ، اگر به میله بخورد مممکن است به عقب برگردد. در نتیجه مشخص نیست که آیا توپ گل شده است یا نه ...

شکل سنتی تورهای فوتبال

تور به شکل سنتی ساده بود و بعدها یک سقف به دروازه اضافه شد.این قسمت افزوده شده به تورمانع از سقوط آن بعد از ضربه میشد.این بخش کوچک کمک میکند تا دروازه به زمین نیافتد.

شکل سنتی تورها تا سالها مورد استفاده قرار گرفته است اما برای استفاده در مسابقات جهانی و لیگ های فوتبال مناسب نیستند.این شکل از دروازه به دلیل چهارچوب فلزی که دارد به خودی خود باعث خارج شدن توپ از دروازه میشود.

تور محافظ ورزشی چیست ؟
03 شهریور 1398

تور محافظ از دسته تورهای ورزشی و تفریحی است و یک عنصر ضروری برای سالن های ورزشی و از جمله تجهیزات مورد نیاز برای ورزش های داخل سالن است.این تورها میتوانند برای حافظت از پنجره ها ، بخاری ها یا دیوارها مورد استفاده قرار بگیرند.

تورهای محافظ اغلب برای محافظت از سقف سالن نصب میشوند. میتوان با استفاده از این تورها سالن را به بخش های موردنظرتقسیم کرد تا از یک سالن برای چند منظور استفاده شود.

علاوه بر موارد ذکرشده میتوانیم با استفاده از این تورها منع از ورود حشرات به سالن شویم.

تور محافظ سالن ورزشی برای امنیت بیشتر در طی بازی و مسابقات نصب میشوند.

تورهای محافظ چگونه ساخته می‌شوند؟

مواد اولیه این تورها از پلی پروپیلن تشکیل شده‌است که در مقابل شرایط آب و هوایی متفاوت مقاوم است.همچنین در برابر باران و ضربه تور نیز آسیب نمیبیند.به این ترتیب تورهای محافظ از زمین مراقبت میکنند و مانع از استهلاک سالن میشوند.

شما در بازار میتواند انواع مختلفی از رنگ ها و اندازه های آن پیدا کنید.

تورها به وسیله کارابین به سقف یا دیوارها متصل میشوند.جنس کارابین معمولا از آلمینیوم سبک است .میزان وزنی که کارابین  میتواند تحمل کند روی آن درج شده است.

کارابین محکم است ونسبت به خم شدن و ضربه مقاوم است.

ویژگی تورهای محافظ :

تورها لبه های پهنی دارند تا کمتر آسیب ببینند .لوازم جانبی تورها باید با کیفیت باشد.

وزن تورها در لبه پایینی 200 گرم  است و به صورت جمع شده تور را سنگین و ثابت نگه میدارد.

 انواع تورهای محافظ :

تورهای محافظ در داخل سالن سبک و قابل حمل هستند.میتوانید آنها را به راحتی حرکت دهید و سالن را به قسمت های مختلف تقسیم کنید.

این دسته از تورها کشویی هستند و مانع از رفتن توپ به داخل قسمتهای دیگر میشوند.تورها از دیوارها در مقابل ضربه و گرد و خاک محافظت میکنند.

تورهای محافظ را میتوان در سالن های ورزشی ، استخر ها و ورزشگاهها استفاده کرد.

انواع تورهای ماهیگیری
03 شهریور 1398

تورهای ماهیگیری بیشترین نقش را در صید ماهی ایفا میکنند.انواع گوناگونی از تورهای ماهیگیری وجود دارد که نحوه استفاده و طرح های متفاوتی دارند. بسته به اینکه چه روشی برای صید ماهی در نظرگرفته میشود ، لوازم ماهیگیری متفاوت اند.
اجزای تشکیل دهنده تورهای ماهیگیری
تورهای مدرن ماهیگیری معمولا از الیاف ترکیبی ساخته شده اند . مانند الیاف پلی استر مانند نایلون که در تورهای آبشاری استفاده میشود.
رشته ها پلیمری به هم چسبیده یا بافته شده برای تورهای ایستاده و تورهای ترال (کیسه ای) استفاده میشوند.در لبه بالایی، تورها یک خط شناور یا خط چوب پنبه دارند.چوب پنبه های شناور به لبه تور متصل میشوند تا لبه تور را روی آب نگه دارند و قسمت پایین تور با فلوت لاین محکم شده است.
فلوت ها به قسمت زیرین متصل میشوند تا تور بتواند در آب معلق بماند. شناورها (sinkers) ساخته شده از سرب یا مواد دیگری هستند و به لبه پایینی تور متصل میشوند.نوع و تعداد آنها به این بستگی دارد که تور به چه صورت مورد استفاده قرار میگیرد.
انواع تورهای ماهیگیری:
- تورهای آبشاری یا پرتابی :
تورهای پرتابی به صورت پنل های افقی درون آب قرار میگیرند و درون آب معلق هستند.اندازه شبکه این تورها ، نوع ماهی که قرار است صید شود را تعیین میکند. ماهی های کوچک میتوانند از این تورها عبور کنند ومعمولا از آنها برای صید در رودخانه ها و آبهای ساحلی استفاده میشود.
تورهای حلزونی یا شناور در بعضی از حوزه های آبی مانند آبهای آزاد برای صید کوسه های گرمسیری و ماهی های تن استفاده میشوند.
- تورهای ایستاده :
نوعی دیگری از تورها ، تورهای ایستاده هستند که در کف دریا قرار میگیرند .این تورها معمولا به یک شناور در سطح آب متصل اند و سپس به زیرآب فرستاده میشوند.معمولا از این تورها برای صید ماهی قزل آلا استفاده می شود.
- تورهای ترال :
ترال یکی ازمعمول ترین روشهای ماهیگیری در جهان است .ترال با روشهای دیگر ماهیگیری متفاوت است و تورهای ماهیگیری در این روش به صورت قیفی شکل تا عمق 1600 متری آب فرومیروند.
طراحی این تورها پیچیده است و کاربردهای متفاوتی دارند.ترال معمولا برای صید تجاری مورد استفاده قرار میگیرد اما نمونه گیری های علمی و تحقیقاتی هم از موارد دیگر استفاده ترال هستند.
ترال برای صید ماهی تن ،ماهی ماکرل و ماهیان کف مانند ماهی مرکب و همچنین ماهیان صخره ای کاربرد دارد.
- تورهای کیسه ای:
تورهای کیسه ای دو بال بلند دارند که قسمت مرکزی تور را نگه میدارد.طناب ها تور را میکشند و انرا در عمق آب پهن میکنند.اساس کار تور کیسه ای براین است که جلوی ماهی ها را بگیرد وآنها را جمع کند.
از این نوع تور برای صید قزل آلا ، ماهی کفال ،ماهی سفید ،ماهی سالمون ، ماهی خیاط و ماهی سیم استفاده میشود.
تور در اطراف ماهی ها میپیچد و آنها را صید میکند.معمولا در جایی که تعداد ماهیان زیاد است این تور برای صید استفاده میشود.

 

صفحه1 از6

درباره توربافان

از اينکه جامعه، توربافان را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به‌خود می‌باليم.

تماس با توربافان

آدرس ما

  • تهران،جاده ساوه، سه راه آدران، شهرک صنعتی پاسارگاد(کاظم آباد)، خیابان کمیل، کوچه صنعت سوم، پلاک 17
  • 021-56133414
  • 021-56575518
  • 09123341435 - 09365888224