توربافان

توربافان

توربافان بعنوان یکی از پرسابقه ترین گروه ها در صنعت تولید تورهای ایمنی ، ورزشی و قفس پرورش ماهی کشور و دارای اعتبار بالا در داخل و خارج از کشور تلاش می کند تا مناسبترین تولیدات و خدمات را در بهترین سطح در حوزه فعالیت خود ارائه دهد.

خلیج ها و دریاها بدلیل شرایط اکوسیستمی خاص براي پرورش آبزیان بویژه پرورش در قفس، مکان بـا اهمیـت و ارزشمندی می باشند. یکی از مشکلات مهم پرورش آبزیان در قفس، رویـش رشد گیاهان و جانوران آبزي روي سطح تورها است که باعث کاهش بازده پـرورش، تسـریع از بـین رفـتن تور و افزایش هزینه خواهد شد. بنابراین نیاز به انتخاب روش مناسب جهت کنترل این موجودات مـی باشـد. 

لزوم انتخاب بهترین روش برای جداسازی این موجودات یا فولینگها، نیازمند شناسایی و شناخت زیستی این موجودات در جهـت ارزیـابی روشـهاي مناسب براي کنترل آنها با کمترین هزینه می باشد.

شرکت توربافان به عنوان مجموعه پیشرو در زمینه تولید تورهای پرورش ماهی در قفس، برای اولین بار در ایران اقدام به ارائه سرویس آنتی فولینگ تورهای پرورش ماهی با استاندارد نروژ کرده است.

براساس استاندارد NS 9415 بررسی مسائل فنی مربوط به تجهیزات مورد استفاده در مزارع پرورش ماهی، شامل عملیات و روش های لازم برای ارئه اطلاعات مربوط به مسائل فنی ومشخصات انجام شده توسط کارکنان آموزش دیده، توجه دارد.

هدف از این استاندارد کمک به جلوگیری فرار ماهی Finfish (ماهی کوچک) به عنوان یک نارسایی فنی مسائل مربوط در مزارع Finfish در اسکاتلند است. این استاندارد شامل فرار تمامی ماهی های Finfish در اسکاتلند می شود.

 

شرکت توربافان در سال 2016 برای اولین بار در ایران موفق به کسب استاندارد NS 9415 شد.

پرورش در قفس سامانه ای است كه ماهی، محصور در یك قفس در منابع آبی پرورش داده می شود . در این روش ماهی درون یك قفس یا سبد قرار می گیرد و آب به صورت آزاد بین منبع آبی و قفس در جریان است. عواملی از قبیل افزایش مصرف آبزیان در بین عامه مردم و كاهش ذخایر طبیعی برخی از گونه ها، كمبود و محدودیت منابع و كاهش در آمد و ارزش اقتصادی تولید در استخر های خاكی موجب شده است تا پرورش دهندگان شیوه های سنتی را احیا كنند و انگیزه قوی در تولید كنندگان برای تولید ماهی در قفس به وجود آمده است.
شرکت توربافان از سال 1391 باتوجه به داشتن تکنولوژی تولید تورهای بدون گره شروع بتحقیق وتولید نمونه هایی در زمینه تولید تورهای پرورش ماهی درقفس نمود و در این زمینه همزمان بایک شرکت داخلی وسازمان شیلات، تحقیقات ونمومه گیری را آغاز کرد و در این راه مطالعات وسیعی آغاز شد وجلساتی با شرکت های نروژی و ترکیه ای برگزار گردید.
این توربه صورت پایلوت در خلیج فارس نصب شد و پس از بررسی لازم سرانجام موفق به تولید تورهایی شدیم که حتی از نظر مشاورین خارجی مورد تایید قرارگرفت و در تستهای به عمل آمده سربلند بیرون آمدیم.
تولید تور بدون گره
شرکت توربافان با سابقه 25 ساله در زمینه تولید انواع تورهای نظامی - دریایی - ورزشی و ایمنی از سال 1385 برای اولین بار اقدام به تولید تورهای بدون بدون گره (Knotless net) نمود و موفق شد در این سالها تجربیات مفیدی در زمینه تولید تورهای بدون گره (که در میان صیادان به اشتباه تور پرسی معروف است) بدست آورد و هم اکنون قادر به تامین کل نیاز داخلی در این زمینه می باشد.

 

 

صفحه6 از6

درباره توربافان

از اينکه جامعه، توربافان را به‌عنوان شرکتی معتبر، استقبال‌کننده از تغيير و تحول، چابک، پويا، کارآفرين و ارزش‌گذار به حقوق اجتماعی می‌شناسد به‌خود می‌باليم.

تماس با توربافان

آدرس ما

  • تهران،جاده ساوه، سه راه آدران، شهرک صنعتی پاسارگاد(کاظم آباد)، خیابان کمیل، کوچه صنعت سوم، پلاک 17
  • 021-56133414
  • 021-56575518
  • 09123341435 - 09365888224